Porządek obrad
2.
Przyjęcie porządku obrad sesji.
3.
Przyjęcie protokołów z VII sesji i VIII sesji nadzwyczajnej.
4.
Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
5.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do Związku Miast Polskich.
6.
Sprawozdanie Burmistrza Szczebrzeszyna z pracy w okresie między sesjami.
7.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2023/2024.
8.
Informacja z analizy oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych ustawą o samorządzie gminnym do ich składania.
9.
Informacja o planowanym zakresie opieki nad osobami potrzebującymi w okresie zimowym.
a)
zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2023-2025,
b)
w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej,
c)
w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej na rok 2024,
d)
w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso,
e)
w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczenia podatku rolnego na 2025 rok,
f)
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie gminy Szczebrzeszyn,
g)
w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Szczebrzeszyn z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025,
h)
w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie części nieruchomości gruntowej położonej w obrębie geodezyjnym Szczebrzeszyn,
i)
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu lokalu użytkowego posadowionego na nieruchomości położonej w obrębie geodezyjnym Szczebrzeszyn,
j)
w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w obrębach Szczebrzeszyn i Przedmieście Zamojskie,
k)
w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie, do zasobu nieruchomości gminnych, prawa użytkowania wieczystego ustanowionego na nieruchomościach położonych w obrębie geodezyjnym Klemensów,
l)
w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty i ustalenia stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
m)
w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych,
11.
Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
12.
Sprawy samorządu mieszkańców, wnioski i wypowiedzi.